fredag 4. oktober 2013

Nytt vindu

Vi holder på å sette inn et nytt lite 
vindu i gangen i 2. etasje på huset
Vinduet har Daniel laget, 
og vi har bestilt glass hos en glasservice(Kongsberg Glasservice)

Bildene er fra i går kveld
Her omtrent på midten av veggen skal vi ha vinduet

Rammen til vinduet 

I dag 
(Alva står i vinduet på kjøkkenet)

Vi skal også ha et vindu på venstre siden
Der er det lagerrom og kanskje vi kan ha en kjempestor 
garderobe der etterhvert...

Fasaden på huset gjør vi ikke noe med før til våren

Så langt kom Daniel i går, 
 så får vi kanskje vindu i løpet av kvelden 

9 kommentarer:

  1. Hei hei!
    Dette kommer til å bli skikkelig bra!!
    Dere er jo så flinke til å få det til og til å se gode løsninger!!
    Dere er virkelig til stor inspirasjon!!

    Ha en fin kveld!
    Ingrid :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for at du sier det! Det er så hyggelig å høre!
      Ha en fin kveld dere også!

      Slett
  2. Dette blir virkelig flott, har veldig sansen for slike vinduer. Dere er flinke. Pam

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var fint sagt! Det blir deilig med vindu der jeg skal sy! Og så kan jeg se ut på hønene og kaninene:)

      Slett
  3. Det tror jeg blir kjempebra, dere har jo kommet langt. Vi har sånne småvinduer på tre sider av huset. De var nok ment som belysning i kottene som er på hvert hjørne av huset i 2 etasje. På den fjerde siden har det blitt bygget ut i seinere tid, og fasaden der er ikke i samme stil som huset ellers, men det skal vi ordne etterhvert. Blir spennende å følge dere videre. Ha en fin uke.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er sant. Dere har jo sånne vinduer! Det er fint og pynter på huset synes jeg! Og ikke minst får man lys inn! Ha en fin uke du/dere også!

      Slett
  4. Det blir jo kjempe fint! Og digg med mer lys inn i det rommet da. Skal se dette blir litt av et lite drømmehus ;O) Klem klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det blir utrolig deilig med lys! Og muligheten til å se ut:) Ja, drømmehus ja.. Om noen år kanskje:) Klem til deg

      Slett
  5. Hei! Via andre blogger fant jeg bloggen din. Jeg er glad i gamle hus, har bodd i et Bergenshus fra 1700-tallet og bor nå i et fra 1920 tallet. Jeg blogger om den store drømmen det var/ er for kvinner å gifte seg, håp, drømmer, lengsler og realiteter. Jeg viser mange brudebilder og er glad i kunst, kultur og kvinnehistorie.

    SvarSlett