mandag 10. oktober 2011

Den beste og enkleste eplekaken





125 g smør
125 g sukker
125 g hvetemel
2 egg
1 ts bakepulver

Fyll:
4 epler
6 mandler
2 ss sukker
kanel

Denne kaken skal bare røres sammen med en sleiv. Rør sammen alle ingrediensene.
(Romtemperert eller smeltet smør)
Stekes på 200 grader i 30-40 min på nederste rille i ovnen. 

Oppskriften er gammel. Den er fra min morfar fra da han jobbet i "Kringkastingen". Den er fra Fjernsynskjøkkenet.

"Far" som jeg kalte han, med sine tre døtre.

1 kommentar:

  1. Tusen takk for hyggelig kommentar på hyttebloggen min! Koselig at du vil følge meg videre.

    Så moro med den gamle oppskriften etter bestefar, den kaka så veldig god ut da! Bloggen din skal jeg kikke nærmere på en dag jeg har litt bedre tid.

    Hilsen Gry K

    SvarSlett