søndag 22. desember 2013

Vårt halvferdige kjøkken

På kjøkkenet er det meste halvferdig
-vi skal male kjøkkengulvet en gang til
-veggene skal males en gang til
-taket skal males
-vi mangler lister, skuffer og skapdører
-hele kjøkkeninnredningen skal males
-benkeplatene skal vokses
-vedkomfyren mangler røykrør
-vi mangler krakker til kjøkkenøya
-og noe annet småtteri

Vi har også tenkt til å ha et skap over benken
Og en sittebenk under vinduet

Og ved siden av kjøleskapet har vi lyst til å ha 
et ikke altfor stort skap 

Den lille vedkomfyren vår, 
som vi har dratt med oss helt fra gården 
Denne ovnen sto i stua der,
og vi fyrte i den fra første dagen
Senere fikk vi pipebrann og ovnen ble byttet ut med peisinnsats
Så sto den i eldhuset, men da vi solgte gården byttet vi ovnen ut med en Jøtul 602


Jeg er veldig glad for at vi valgte å ha kjøkkenøy
Det er utrolig praktisk

6 kommentarer:

  1. Å så koselig!!! Kos dere masse i huset som stadig tar form <3

    SvarSlett
  2. Hei hei :-)
    Så utrolig flott dere får det!!

    Må dere ha en riktig god jul og ett godt nytt år!
    Julehilsen fra oss i Gamlestogo :-)

    SvarSlett
  3. Det kommer til å bli et flott kjøkken når alt er på plass, det er jo koselig allerede nå.
    Riktig god jul! (",)

    SvarSlett
  4. HEI:)
    Å DERE HAR BARE SÅ SANNSEN
    GLEDER MEG TIL Å SE MER
    HÅPER DU KOSER DEG
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  5. Det er rart hvordan man klarer å skape stemning selv om rommet mer minner om et anleggsområde. Og det ser ut som det er hos deg som hos meg. Lister og maling mangler men stemning har vi likevel. Vi kom ikke i mål med kjøkkenet vi heller men vi fikk det sånn at vi kan bruke det og jul ble det likevel. Koselig reportasje fra dere i siste Lev Landlig som jeg har kost meg med i romjula. Nå blir det spennende å følge deg videre i det nye huset. Jeg ønsker dere en fortsatt fin romjulsfeiring og et godt nytt år.

    SvarSlett
  6. Så koselig å se at huset deres stadig tar form og blir ett herlig hjem for den flotte familien din.
    Kosa meg skikkelig med den herlige reportasjen i siste Lev Landlig, dere kan virkelig dette med å skape ett hjem.
    Takk også for pakke i posten, med koselig overraskelse sammen med varene jeg bestilte. Nydelige kjøkkenkluter som nesten er for fine til å bruke.
    Ønsker deg og familien en fortsatt gledelig julehøytid.
    Titti-klem

    SvarSlett