onsdag 5. februar 2014

Barnerom

Så var vi i gang med barnerommet
Sånn ser det ut akkurat nå

Vegger, gulv og tak var dekket av plater og linoleum
Veldig greit å få det ut synes vi

Det var litt styr med gulvbelegget

Her er alt ryddet ut av rommet
Gulvet var dessverre helt ødelagt
Da de pusset opp her på 70-tallet økset de det 
og la på en slags avrettingsmasse som vi kunne ta av i biter

Lufteluken tetter vi igjen og har faspanel over
Det er gamle vinduer her, så det får være lufting bra nok
Det samme har vi gjort på soverommet vårt

Taket er nå malt ett strøk i gräddvit linoljemaling fra Ottosson
Daniel skal legge nytt tregulv her
Det blir forhåpentligvis gjort i dag 
så kan jeg male veggene så fort som mulig
Pipa vet vi ikke helt hva vi skal gjøre med, 
kanskje bare male den

Veggene blir rosa
Malingen heter Linus veggmaling(økologisk linoljemaling) 
og er fra Allbäck

I kjelleren står det et skap som vi skal male i ocragul linoljemaling fra Ottosson

Håper det blir fint

Så akkurat nå er det ganske kaotisk i 
gangen i 2. etasje hos oss, 
siden alle lekene og tingene til barna står der
Det gjør at vi blir fort ferdig med dette rommet tror jeg

Jentene savner rommet sitt også
Og det skal bli bra med et rom til ferdig

5 kommentarer:

  1. Dere er jammen flinke til å stå på !!!!
    Blir jo så fint - og moro når man fjerner platene og finner såååå fine vegger :-)
    det kommer til å bli fint :-)
    Tenker jentene kommer til å kose seg på rommet sitt - blir spennende å se når du får farge på veggene..

    Ha en fin kveld :-)

    SvarSlett
  2. Hei!
    Så spennende å rive av plater og linolium, og finne tregulv og trepanel under! Så fint at dere tar vare på det! Kaotisk når man pusser opp, men gleden er jo desto større når man er ferdig! Gleder meg til å se resultatet!

    God helg til dere!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  3. Hei hei :-)
    Ja her går det raskt fremover!! Skal si dere er effektive!!
    Rommet kommer jo til å bli nydelig!! Gleder meg til å se :-)

    Ha en fin kveld :-)
    Ingrid :-)

    SvarSlett
  4. Jeg heier på de to arbeidsmaurene Line og Daniel! Juhuuu. Dette blir koselig! Og jeg også gleder meg til å se.

    K L E M <3

    Vil ses snart igjen jeg ;O) hihi

    SvarSlett
  5. Det er litt av ei utfordring å kle av et rom sm har vært pussa opp på 60- og 70-tallet. Limte belegg og plater er ikke akkurat drømmen, ei heller øksede golvbord... Men det blir bra til slutt! (",)
    Utgangspunktet seg veldig fint ut, og det er som alltid inspirerende å følge med på prosjekter som går unna i ei rivende fart.

    SvarSlett