onsdag 27. mars 2013

Påsken hittil


For noen begivenhetsrike dager 

 Det begynte på fredag
Jeg satt i stua, og plutselig ser jeg noe flakse forbi
Og det reagerte jeg på siden det er ikke mange fugler her akkurat
Så så jeg det var en hønsehauk som tok tak i Lille Kanin som satt og spiste syrinskudd
Jeg banket i vinduet og hauken så rett på meg
Men så fløy den med kaninen
Så løp jeg bort til kjøkkenvinduet og åpnet det, 
da slapp hauken Lille Kanin

På bildet over synes vingene i snøen 
og at hønsehauken slapp kaninen litt lenger bort
Lille Kanin kom fra det med litt blod på ørene
Utrolig

 Samme natt ble det geitefødsel
Og dette var jo den kaldeste natta på lenge
-17 grader
Det første kjeet som ble født rett før midnatt ble vasket ren og tørr av moren 
Men da vi sto opp på natta lå denne lille geita litt bortenfor og var kald og ikke helt tørr
Jeg tørket og varmet henne i fjøset og la henne sammen med moren
Dagen etter virket hun fortsatt kald og hun klarte ikke å drikke melk av moren sin heller
Så da tok jeg henne med meg inn, barna og jeg klarte å gi henne litt av melken til moren og varme henne
Etter et par timer bar jeg henne tilbake til fjøset
Og nå spretter hun rundt sammen med de andre

Det ble vi veldig glade for

Så har vi tapetsert den ene veggen på det som 
skal bli det nye badet
Dette hadde vi aldri gjort før så det var litt nervepirrende
Men vi klarte det 

 Jeg holder på å male ruter på badet
Litt av en jobb, men det blir fint da

 Finstua er ferdig listet og malt

Og så har eldhuset fått pipe
To murere holder på her

5 kommentarer:

  1. Ååååh for noen søte små dere har fått :-)
    Så moro :-) tenker jeg ungene syns er gøy!!!!
    Så bra dere fikk varmen i den lille og at alt går bra..
    Det hender det blir med noen killinger inn her også for å få varmen i kroppen...og det er så snålt..
    Lille Pernille ramlet oppi vannbøtta her om dagen og da måtte hun inn på badet og få igjen varmen,...

    Ha en fortsatt fin påske - nyt finværet !!!!
    Så bra dere fikk reddet lille kanin..ikke moro når hønseauken kommer !!

    Det nye gulvet ditt ble veldig fint - dere er så flinke til å få det til...

    SvarSlett
  2. Skal si dere lever midt i livet:))) Herlige historier du forteller - og alle med lykkelig slutt:) Nyt påska og alt som skjer rundt deg med alle sanser åpne.....Klem fra meg som forbereder meg til påskas mest sosiale dag:)

    SvarSlett
  3. Å SÅ BRA DU REDDET DEM BEGGE TO<3
    SÅ FLINKE DERE ER
    HER GÅR DET UNNA SER JEG
    NYT PÅSKEN
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  4. Nydeleg lite kje! Og heldig er dei som eig denne garden, snakk om verdistigning med alt dokke har gjort :-)

    SvarSlett
  5. Så koselig du skriver og fotograferer. Og så flinke dere er! Men hvordan i alle dager gjør du når du skal male de rutene? Det har jeg tenkt på flere ganger når jeg har sett slike "rutegulv".

    SvarSlett