mandag 16. april 2012

Å være selvberget..


Da vi flyttet hit til gården for 7 år siden var det mye livsstilen i det å leve på landet jeg ønsket..




Jeg ønsket å leve enkelt, og ha egne dyr så vi kunne få egen melk, egg, kjøtt, og dyrke egne grønnsaker. 

 Jeg ville strikke sokker, sy egne klær, bake brød selv, lage mat fra bunnen av..

    Da vi fikk vårt første barn ville jeg bruke tøybleier..

Et sted på veien sporet jeg av.. Og vi har ikke vært selvberget i den grad jeg ønsket. Men vi har hatt egne egg hele tiden, vi har lagd mesteparten av maten fra bunnen av, vi kjøper nesten aldri brød. Jeg syr mye av klærne til barna og meg selv..

Men jeg drømmer om å ha flere dyr, ikke bare til hobbybruk, men også slik at vi har mat. Jeg ønsker å få til å ha egne grønnsaker, det er ikke så mye jobb og det er utrolig givende..


1 kommentar:

  1. Hello! garden, it is interesting to see how it grows! and then, perhaps, a garden, berries are always a great joy for children.

    SvarSlett