torsdag 12. september 2013

Uten bilder

Vi venter på nett om dagen, sånn midt i flyttingen. 
Så da blir det blogging uten bilder...
Fikk ikke til bildeoverføring med mobilen og mobilt nett. 
Det er så ustabilt

*Hønsehuset blir ikke hønsehus likevel. Det ble rett og slett for fint. Så nå har Daniel snekret et nytt lite hus og vi har flyttet hønene og iallefall en kanin 
Den andre har vi ikke fått tak i ennå

*Jeg har malt med linoljemaling for første gang! Siden huset er fra 1955 er det sannsynlig at det er brukt linoljemaling på panelen under platene. Da er det morsomt å fortsette med det. 
Men det var ikke lett, og mye klin. I tillegg tørker malingen sakte Så får jeg håpe det blir fint...
Jeg maler i gangen i 2. etasje. Så kan jeg få innredet syrom der 

*Når hønsehuset og det andre huset(som skal bli butikk) er ferdige, begynner vi på kjøkkenet. Vi har tenkt til å lage stort kjøkken av to rom og med vedfyrt komfyr, en gammel vi har. I tillegg til vanlig komfyr. Og lage kjøkkeninnredning selv
Så det kommer til å ta litt tid
Jeg har alltid ønsket meg stort kjøkken så det blir en ny erfaring..


3 kommentarer:

  1. Hei! Jeg trengte ikke bilder for virkelig å fornemme iveren, kreativiteten og arbeidsgleden hos dere! Gleder meg til å følge dere på veien. Gode hilsner Tine S.

    SvarSlett
  2. Det blir spennende å følge med når du kommer tilbake med bilder. Ler av hønsehuset, eller det som ikke blei hønsehus. Hva blir det i stedet, da? (",)
    Har samme erfaring som deg med linoljemaling, det er litt sølete og tørketida er jo dagevis. Men her var jeg nødt til å bruke det utendørs, siden huset tidlgere er malt med tranmaling og linolje trolig er det eneste som ville sittet. Uansett: det lukta godt mens man holdt på, og resultatet blei veldig fint.

    SvarSlett
  3. Hei Line!
    Gratulerer med kjøp av hus! Det blir veldig spennende å følge med på restaureringsarbeidene fremover. Blir sikkert kjempefint:-)
    Gode hilsener fra Marit

    SvarSlett